Ah be emmiBu yazıda tanıtacağımız reklam – Iphone, ıpad oyununun adı “Ah be Emmi” Küçük olmasına küçük, sevimli de değil ama Türkiye’deki oyunlar için önemli bir basamak. Şimdi oyun küçük, detaysız vs. olduğunda nasıl önemli bir basamağı oluşturuyor diyebilirsiniz. Mesele de bu; Çünkü oyunlar artık sponsorları kendi içinde gelmeye başlıyorlar.

Artık diziler ve filmler gibi oyunlar da kendi sponsorlarıyla daha doğrusu reklamlarıyla yaşamaya başlıyorlar. Bu da bize yepyeni bir dünya açacak. Çünkü artık yalnızca bir şeylerin ismini söyleyerek reklam yapılamıyor. Potansiyel alıcı, müşteri haline gelmek için reklamdan daha farklı şeyler bekliyor. Hele de sektörde belirli bir standart oturmuş ve kalite yerleşmişse reklamı yapılan ürüne para kazandırmak için diğerlerinden farklı, gönlünü kazandıracak bir şeyler istiyor.
reklam ajanslari
Bu yeni reklam metodunun ilk örnekleri zamanında filmlerde yer aldılar. Öyle ki şirketler imaj reklamı yaparken bir yandan da iyi filmlere sponsor olarak o filmlerde bulunan katkılarından dolayı tüketici kitlesinin bilincinde farklı bir yer edindiler. Örneğin 2001; Bir Uzay Macerası’nda sponsor olan ama bunu hiç dillendirmeyen IBM çok prestijli bir reklam yapmıştı. Uzay gemisinin bilgisayarı HAL, IBM harflerinin birer harf ötelenmesinde oluşan bir harf kümesiydi. Keza Blade Runner ; Bıçak Sırtı filminde Fuji reklamını görmüştük. Bu hem marka hatırlatmayı yaparken hem de Fuji’nin sağlamlık ve teknoloji geliştirme metoduyla o günlere kadar sağlam kalacağını gösteren güzel bir prestij reklamıydı.

Aynı reklam mantığı televizyona da sıçradı. Gizli ya da açık olarak ürün yerleştirme metoduyla reklamlar yapılmaya başlandı. Bu kulvara en son giren ama pek yakın olmasa da orta vadeli gelecekte hem televizyon, hem de sinemayı bitireceğine inandığım oyun sektöründe net olarak kendilerini göstermeye başladılar.

Yurt dışında imal edilen oyunlarda yapılan bu reklam yerleştirme sonunda Türkiye’deki oyunlarda da başladı. “Ah be emmi” bunun en güzel örneklerinden biri. Başta belirttiğimiz gibi son derece basit bir oyun. Ipad ya da Iphone’nin jiroskobik özelliğine dayanarak oynanıyor. Bir tane sarhoş amca var. Tek tekerlekli bir bisikletin üzerinde duruyor. Zaten yaptığı tek şey de bu. Duruyor. Ama sarhoş olduğu için dengesini kaybetmeye meyilli. Siz Ipad ya da Iphone’nizi sağa sola oynatarak onun dengesini bulmasına uğraşıyorsunuz. Düştüğü anda oyun bitiyor ve skorunuz ortaya çıkıyor.
reklam muzikleri
Oyunda herhangi bir aşama ya da para ödenecek bir şey yok. Oturun, birkaç dakika paşa paşa oynayın diye tasarlanmış. Bağımlılık yaratacak, insanlara gönderilecek, sosyal bir paylaşım ağında iddialara sebep olup, insanları peşinden koşturabilecek bir oyun değil. Bununla beraber birkaç kez bile oynadığınızda “emmi”nin elindeki “Yeni Rakı” markalı şişe bilinç altınıza işleniyor. Yarın öbürgün bir yere içmeye gittiğinizde marka bilinirliğinin beyninizde yarattığı güvenilirlik imajı size eşitler arasından birini seçtirdiğinde bu ufak, silik imza bile o seçimi yönlendiriyor.

Tabi bir de sürpriz olayı var. Neyin insanların tam anlamıyla hoşuna gideceğini bilemiyorsunuz. Bazen çok uğraşılmış, her şeyi ince ince düşünülmüş bir oyun hiç tutmayabiliyor ama son derece basit, ciddiye bile alınmayacak bir oyun herkesin sevgilisi haline gelebiliyor. İşte tam konumuzla bire bir örtüşen bir örnek. Zamanında Johnnie Walker marka bilinirliğini arttırmak için bir oyun yaptırdı. Hunting Duck Game. Oyun öylesine tutuldu ki, dünyanın en fazla oynanan oyunları arasına girdi. Oyunda ne reklam sloganları yer alıyordu, ne doğru dürüst reklam müzikleri yer alıyordu. Reklam tabelası olarak nitelendirilebilecek tek şey gökyüzünde uçan zeplindi.
reklam videolari
Böylesi oyunların yurdumuzda da gerçekleştirilmeye başlaması aynı zamanda reklam ajansları denilen olgunun da yeniden gözden geçirilmesine yol açacak. Reklam ajansı sadece reklam çekip, reklam videoları ve afişleri ile görevini bitiremeyecek, potansiyel müşteriye “bak çok iyi bir reklam yaptım, sen de reklam izle” demekle işi bitiremeyecek, bir de oyun departmanı kuracak ya da bunları yapmak için dışarıdan birilerini tutacak. Yani yeni bir sektör açılacak. Bu bağımsız olarak oyun üretmeye çalışan şirketlerin kurulmasından daha farklı, daha organize bir durum. Sanırız bu aşamadan sonra Türk oyun sektöründe de bayağı değişiklik olacak

Eğer bu reklam – oyunumuza geri dönüp notlandırmaya çalışırsak, flash tipinde vektörel bir programla çizilip, grafikleri çok da özenli olmayan bir tarzda hazırlanmış “ah be emmi” ye sitemizin notu 10 üzerinden 4 ama reklam olarak 10 üzerinden 7 alır.

Uncategorized

Lütfen Paylaşın!

Tagged with: reklam ajansıreklam ajanslarıreklam izlereklam müziklerireklam nedirreklam sloganlarıreklam tabelareklam videoları

Filed under: Oyunlar

Like this post? Subscribe to my RSS feed and get loads more!